Alpok by VW Beetle

a travel blog by liviamaria

Journey to Annecy paraglider paradise by 40 year old VW beetle, via mountains of the Alpok, lasts 7 days to there, and 2 days from there.

The car never let us in trouble!

Wow
view 1 photo from this trip

Show Oldest First
Show Newest First

Arrival

Annecy, France

Zermatt marathon, alig lehet kiállni a kocsival, mert a mezőny a kemping előtt húz el.

Svájcban a főutak a völgyben vezetnek, a szép települések a hegy oldalába kúsznak fel, a völgyek afféle ipari- és bevásárlóközpontként üzemelnek. Kevéssé mutatós. Sion városánál vagyunk, tiszta kő minden, megállunk egy bambira. Van egy Visegrádra emlékeztető vár egy sziklán. Meglepően sok erre egyébként a szőlő.

Fogaskerekűvel elmegyünk egy gleccserhez, kifogok egy szófosó francia nőt aki mindenkivel szóba áll, aranyos. Keveri Bukarestet Budapesttel, a szokásos. A muterja jófej, megjegyzi, hogy "petit" ország vagyunk mi magyarok, de anno a monarchiában nagyok voltunk- mondja. Kissé bolondosak.
A gleccserbe utolsóként, zárás előtt még épp, ráadásul ingyen beenged a srác, fantasztikus és félelmetes érzés egyben a tömör jégben mászkálni. A hidegben egy hegyi ember gubbaszt a bernáthegyijével egész nap fotózási célzattal. Szegény kutya kijőve a +10 fokba megrészegül a melegtől. Mire felérünk már esik is az eső így a gleccserről legnagyobb bánatomra nem tudtam jó képet csinálni. Ha viszont fotózok előtte, mikor még nem esik, akkor meg a gleccsertúráról maradunk le, így sehogy sem tökéletes.

Este későn érkezünk Annecyba, mert guide híján nem találjuk a szállást, a többieket pedig nem érjük el, mivel nincs a hegyen térerő. A sötétben egy kártyázó társaság segít ki térképpel, a nő kedves, és felismeri a nyelvet amin beszélünk.

permalink written by  liviamaria on July 4, 2009 from Annecy, France

Paragliding

Annecy, France

Menedékházban, végre ágyon tudtunk aludni, ez jól esett. Másnap már nem voltunk idegesek, repülni is tudtunk.

permalink written by  liviamaria on July 5, 2009 from Annecy, France

Flying every day

Annecy, France

Annecy, Col de la Forclaz - itt nem írtam naplót mert nincs rá időm.

Reggelente kimegyünk a starthelyre és este érünk vissza. Két nap nem lehetett (elvileg) repülni, ekkor bementünk Annecy városba páran, másnap pedig nagyobb körben Via Ferratázni. Mindkét nap jó idő volt végig. Ez a két program is csúcs szuper volt!!!

permalink written by  liviamaria on July 10, 2009 from Annecy, France

To home

Andermatt, Switzerland

Az Alpok csodálatos volt hazafelé, megint átjöttünk egy hegyen keresztbe vonattal, mivel a hágó felvitt volna 2000-re csak már este 8-kor ebbe nem akartunk belevágni - de már tényleg profik vagyunk ebben. Kicsit oxigénhiányos volt a levegő így spóroltunk vele ebben a 15 percben…Nagyon durva hogyan oldják meg ezeknek a hatalmas alagutaknak a szellőzését, amik a hegy aljában futnak. A kis bogár lefulladt miután a sorompónál megálltunk, és 10 perc volt csak indulásig. Szerintem megérezte hogy anya és apa veszekedett és megmakacsolta magát, mert ilyet azóta sem csinált. Vlami kábel lecsúszott így be tudtuk indítani és a vonatról sem maradtunk le. Egy kempinget elhagytunk mert a kocsmának tűnő recepción 2 perc ott tartózkodás után már cigiszagom lett, de visszafordultunk mert láttunk egy szimpi kempinget arrébb a völgyben, kis családias, teljesen rendben van, csak 15 euro. Az esti hidegben család tollasozik, nyaralnak. A tehénkolompolás Annecyra emlékeztet így jól érzem magam. Mi bebújunk a sátorba vacsi után, és egész éjjel fázom így kénytelenek vagyunk egy zsákban aludni, de reggel 6 után már nincs kedvem aludni, felkelek. Elég korán, 6-kor elindultunk így.

permalink written by  liviamaria on July 11, 2009 from Andermatt, Switzerland

I wanna go back!!!

Budapest, Hungary

Az Alpokban leírhatatlanuk gyönyörűek a faházak svájci zászlókkal virágokkal, akár a mesében. A kameránk természetesen lemerült az utazás végére mivel Col de la Forclazban nem lehetett tölteni az elemeket. A kanyargós utakon rengeteg errefelé a sportkocsi, porschék, ferrarik, maseratik, és egyéb veteránok, alfák és jaguárok. Fent 2048 m-en találkozunk egy gyönyörű oldtimer Jaguárral, egy fiatal magyar páré, szerények, bringáznak errefelé, a srác talán minden pénzét ebbe ölte. A kocsijuk ugyanaz az évjárat mint a mienk, így történelmi a találkozó. A kocsik összekacsintanak, tulajdonosaikat bőven lekörözik korban.
Errefelé a legszebb a táj, érintetlen, szebb mint Zermatt felé volt, mutatósabb. Nem lehetett errefelé sem könnyű az élet anno a hegyi parasztoknak, ahogy elnézem a viszonyokat. Egyébként a kis kopottas, ilyen-olyan faházaik nekünk százszor jobban tetszenek mint a kinyalt osztrák falucskák. Persze a tisztasággal nincs gond. A giccset maga a táj szolgáltatja hátterül, így az építészet szerepe kisebb.

Golfpályák mindenfele, oldalkocsis motorok, motoros csapatok, 3 kerekű motorcsodák - vagyis randaságok jönnek az úton.
Ma több mint 1000 km-t vezettük, egyszer majdnem kifogyott a benzin de még idejében észrevettük.

Hazaérve éjjel a határon szemét fogadott, a kamionoknak pedig vasárnap éjfélkor! lejárt a tilalmuk így ránk engedték az összeset így jöttünk hazáig, a karavánnal. Ezt már féllábon is kibírtuk.