liviamaria

Shorthand link:

I wanna go back!!!

Budapest, Hungary

Az Alpokban leírhatatlanuk gyönyörűek a faházak svájci zászlókkal virágokkal, akár a mesében. A kameránk természetesen lemerült az utazás végére mivel Col de la Forclazban nem lehetett tölteni az elemeket. A kanyargós utakon rengeteg errefelé a sportkocsi, porschék, ferrarik, maseratik, és egyéb veteránok, alfák és jaguárok. Fent 2048 m-en találkozunk egy gyönyörű oldtimer Jaguárral, egy fiatal magyar páré, szerények, bringáznak errefelé, a srác talán minden pénzét ebbe ölte. A kocsijuk ugyanaz az évjárat mint a mienk, így történelmi a találkozó. A kocsik összekacsintanak, tulajdonosaikat bőven lekörözik korban.
Errefelé a legszebb a táj, érintetlen, szebb mint Zermatt felé volt, mutatósabb. Nem lehetett errefelé sem könnyű az élet anno a hegyi parasztoknak, ahogy elnézem a viszonyokat. Egyébként a kis kopottas, ilyen-olyan faházaik nekünk százszor jobban tetszenek mint a kinyalt osztrák falucskák. Persze a tisztasággal nincs gond. A giccset maga a táj szolgáltatja hátterül, így az építészet szerepe kisebb.

Golfpályák mindenfele, oldalkocsis motorok, motoros csapatok, 3 kerekű motorcsodák - vagyis randaságok jönnek az úton.
Ma több mint 1000 km-t vezettük, egyszer majdnem kifogyott a benzin de még idejében észrevettük.

Hazaérve éjjel a határon szemét fogadott, a kamionoknak pedig vasárnap éjfélkor! lejárt a tilalmuk így ránk engedték az összeset így jöttünk hazáig, a karavánnal. Ezt már féllábon is kibírtuk.

permalink written by  liviamaria on July 12, 2009 from Budapest, Hungary

To home

Andermatt, Switzerland

Az Alpok csodálatos volt hazafelé, megint átjöttünk egy hegyen keresztbe vonattal, mivel a hágó felvitt volna 2000-re csak már este 8-kor ebbe nem akartunk belevágni - de már tényleg profik vagyunk ebben. Kicsit oxigénhiányos volt a levegő így spóroltunk vele ebben a 15 percben…Nagyon durva hogyan oldják meg ezeknek a hatalmas alagutaknak a szellőzését, amik a hegy aljában futnak. A kis bogár lefulladt miután a sorompónál megálltunk, és 10 perc volt csak indulásig. Szerintem megérezte hogy anya és apa veszekedett és megmakacsolta magát, mert ilyet azóta sem csinált. Vlami kábel lecsúszott így be tudtuk indítani és a vonatról sem maradtunk le. Egy kempinget elhagytunk mert a kocsmának tűnő recepción 2 perc ott tartózkodás után már cigiszagom lett, de visszafordultunk mert láttunk egy szimpi kempinget arrébb a völgyben, kis családias, teljesen rendben van, csak 15 euro. Az esti hidegben család tollasozik, nyaralnak. A tehénkolompolás Annecyra emlékeztet így jól érzem magam. Mi bebújunk a sátorba vacsi után, és egész éjjel fázom így kénytelenek vagyunk egy zsákban aludni, de reggel 6 után már nincs kedvem aludni, felkelek. Elég korán, 6-kor elindultunk így.

permalink written by  liviamaria on July 11, 2009 from Andermatt, Switzerland

Flying every day

Annecy, France

Annecy, Col de la Forclaz - itt nem írtam naplót mert nincs rá időm.

Reggelente kimegyünk a starthelyre és este érünk vissza. Két nap nem lehetett (elvileg) repülni, ekkor bementünk Annecy városba páran, másnap pedig nagyobb körben Via Ferratázni. Mindkét nap jó idő volt végig. Ez a két program is csúcs szuper volt!!!

permalink written by  liviamaria on July 10, 2009 from Annecy, France

Paragliding

Annecy, France

Menedékházban, végre ágyon tudtunk aludni, ez jól esett. Másnap már nem voltunk idegesek, repülni is tudtunk.

permalink written by  liviamaria on July 5, 2009 from Annecy, France

Arrival

Annecy, France

Zermatt marathon, alig lehet kiállni a kocsival, mert a mezőny a kemping előtt húz el.

Svájcban a főutak a völgyben vezetnek, a szép települések a hegy oldalába kúsznak fel, a völgyek afféle ipari- és bevásárlóközpontként üzemelnek. Kevéssé mutatós. Sion városánál vagyunk, tiszta kő minden, megállunk egy bambira. Van egy Visegrádra emlékeztető vár egy sziklán. Meglepően sok erre egyébként a szőlő.

Fogaskerekűvel elmegyünk egy gleccserhez, kifogok egy szófosó francia nőt aki mindenkivel szóba áll, aranyos. Keveri Bukarestet Budapesttel, a szokásos. A muterja jófej, megjegyzi, hogy "petit" ország vagyunk mi magyarok, de anno a monarchiában nagyok voltunk- mondja. Kissé bolondosak.
A gleccserbe utolsóként, zárás előtt még épp, ráadásul ingyen beenged a srác, fantasztikus és félelmetes érzés egyben a tömör jégben mászkálni. A hidegben egy hegyi ember gubbaszt a bernáthegyijével egész nap fotózási célzattal. Szegény kutya kijőve a +10 fokba megrészegül a melegtől. Mire felérünk már esik is az eső így a gleccserről legnagyobb bánatomra nem tudtam jó képet csinálni. Ha viszont fotózok előtte, mikor még nem esik, akkor meg a gleccsertúráról maradunk le, így sehogy sem tökéletes.

Este későn érkezünk Annecyba, mert guide híján nem találjuk a szállást, a többieket pedig nem érjük el, mivel nincs a hegyen térerő. A sötétben egy kártyázó társaság segít ki térképpel, a nő kedves, és felismeri a nyelvet amin beszélünk.

permalink written by  liviamaria on July 4, 2009 from Annecy, France

Toblerone

Zermatt, Switzerland

Éjjel kicsit hideg volt Zermattban, de a nap remekül sikerült, kis reggeli vita után - nem hoztunk túrazsákot, így venni kellett egyet a túraközpontban, ami Atinak kicsit fájt- elindultunk a Matternhorn felé. Felvonóval mentünk a Schwarzerzee-ig, ahol semmiféle tó, főként nem fekete volt, leginkább egy pocsolya. Onnan túráztunk fel a Matternhorn lábáig, de az első turistaházig már nem mentünk fel. Egy helyen majdnem visszafordultunk, mert az omladozó sziklába vájt lépcső nem tetszett Atinak. Unszolásomra ezen túljutottunk, és továbbmentünk. Szerencsére, mert csodálatos volt ezután a táj, amit láttunk. A hegy lábánál főztünk egy maggi tyúkhúslevest, és napoztunk. Mire leértünk Zermattba gyalog, már fél hat volt, így elég nagy utat tettünk észrevétlenül is. Vacsira bordeaux-i és olívabogyó, sonka, parmezán és saláta a megérdemelt jutalmunk, majd egy kevéssé izgató konzerv spagetti parmezánnal. Utána a kedvencünk: étcsokoládé.

A városban viszonylag sok arab, indiai turista is van, ők csak nézelődtek, nem túráznak. Aranyos kis japánokkal viszont összefutottuk a hegy lábánál, ki tudja meddig mentek fel-ők bevállalósabbak ezek szerint.

permalink written by  liviamaria on July 3, 2009 from Zermatt, Switzerland

commune di state

Zermatt, Switzerland

Éjjel nehezen aludtam, szarul voltam a tetemes mennyiségű elfogyasztott bor után, ráadásul elszoktam ettől a melegtől is. Rájöttem hogy a párnám sem fújtam fel rendesen. A tó hullámait hangosan csapdosnak a sziklafalon, így nehezen alszom vissza. Ma is meleg napnak nézünk elébe. ¾ 10-kor indulunk.
A kempingek csillagozott mivolta között egyébként nem véltem mindeddig felfedezni nagy különbségeket. Az egycsillagosban nem volt papír és szappan, a kétcsillagos semmi extra, az Ossiacher Seenél volt külön hajszárító-búra szoba is :D

Szieszta idején egy bezárt benzinkútban túlestünk egy professzionális és EU-s normáknak megfelelő olajcserén. Ma megint nagyon sokat ülhetünk a kocsiban. Ati folytonosan átkozza az olaszokat- akik egyébként nagyon jó fejek voltak- elsősorban vezetési kultúrájuk miatt. Az olaszok mindemellett imádták a kicsi kocsit. A rendőrök fotózták, a benzinkutasok szintén. Persze ahogy kitáblázzák az utakat az rémes. Olaszul kiírják hogy országhatár felé erre, semmi országjelzés, komolyak. Egy idő után Ati is átvette a vezetési morált: anyázott, dudált, mutogatott mindenkinek. Ja s megfordult a dupla záróvonalon. Megjegyzem egész nap a kocsiban elég fárasztó ülni. Én sem kerülhettem el a lecseszést szokásos tájékozódásom, avagy tájékozódni nem tudásom okán. Persze az ingyen GPS szoftvernek híg a leve, néha kifagy a telefonon. Sajna nem vettem sem chiantit, sem olívaolajat. Most készünk a bogarat szállítmányozni a hegy gyomrán át vonaton. Az hegyeken nem csak a repülés rázós, de a hegy gyomra is. 100-al száguldunk, pattog a kocsi a nyitott vagonon. Kicsit sem volt halálfélelmem… Attila persze elsőnek állt fel a vagonra, miért is ne? végül is profik vagyunk már ebben vagy mi...

permalink written by  liviamaria on July 2, 2009 from Zermatt, Switzerland

Recreation at last

Riva del Garda, Italy

A tegnapi nap rémes volt azért nem is írtam sokat. Az olasz szakasz rémálom. Kétsávos autópálya jó drágán, felhaj, páratani szinte lehetetlen. Táblák össze-vissza. Más felhajtót kerestünk Bolznón Trentón keresztül vezetett utunk. Két völgykatlan, fülledt kánikula. Persze az út se jobb. Itt teherjárművek, kamionok részére - számomra érthetetlen okból- az előzés tilos a kétsávos pályán, így a seggünkben 1-2 teherautó dudál, villog, 80-nál. A kocsit viszont mivel bejáratós, kifelé nem akarjuk kihajtani. Leálló, pihenőhely zérus.

A Garda-tó viszont gyönyörű, melegben érkezünk (fényképek nem nagyon készültek), Riva de Garda tipikus mediterrán nyaralóközpont, procc, meleg. Semmi extra mondhatni. De a tó akár egy tengeröböl (az illata is), hegyek szakadnak bele az északi parton. A kempingünk tele németekkel és német szörfösökkel. Másnap kis pihi és napozás végre! De fürdéshez a víz hideg, és fúj a szél of course. Zivatarfelhők épülnek és oszlanak szét az inverzióban.

Továbbmegyünk a tó nyugati oldalán a sziklába vájt csodás úton, néha előbukkan a táj. Eelmegyünk 50 km-rel tovább, hogy rövidítsük másnapi utunkat, mely ismét hosszúnak ígérkezik. Megállunk egy kempingben a tó közepe táján, egy kis út melletti eldugott helyen. Itt végre fürödhetünk mert a szélcsendes részen melegebb a víz. Csodálatosan tiszta a tó, hatalmas halakat látok.. Mintha tengerben úsznék, csak sós mellékhatás nélkül. Este vacsi lent a parton a kövek közt. Ati ma meggyógyult. Meg kellett innunk egy nehezen lehűtött üveg egri kékfrankos rosét, mert már nem vihetjük a melegben tovább, így jól benyomtunk. A tó illata egyharmad Balaton, kétarmad tenger.

permalink written by  liviamaria on July 1, 2009 from Riva del Garda, Italy

Last day of June

Bolzano, Italy

Június utolsó napja. Valaki francos politikai csúcs miatt - Eu ide Eu oda- az olasz határon szigorú az ellenőrzés. 15 percet dekkolunk. Román-magyar határ 80’s feeling, bár a bugyikat nem pakoltatták ki. Közben a határ melletti bicikli úton akadálytalan az áthaladás. Elképzelem amint ott teker bicóval át 20 lepelbe öltözött iszlám terrorista géppisztollyal a hátán a zöld határon:)))

A fényképező memóriakártyája elromlott így itt csak a telefont tudtuk fényképezésre használni egy ideig...

permalink written by  liviamaria on June 30, 2009 from Bolzano, Italy
from the travel blog: Alpok by VW Beetle

Monday is a good day - exceptionally

Lienz, Austria

Túl vagyok első autópályás vezetésemen az úton, és egyben első alagutamon is. Sikerült az eddigi leghosszabbal, egy mindössze 4 km-essel indítanom. Mivel hétfő van, tele az út kamionokkal, az alagútban villog rám hátulról ez mert nem lehet előzni. Szerencsére nem is előz ki, mert akkor magához szippantaná a kis kocsit, mint előtte egy alagútban előző emeletes busz, mellyel majdnem összetapadtunk.

Ma megint csodálatos helyen szálltunk meg - ezt Attila nézte ki ( tiroli Tristacher See-nél). A hegyre felmenve kis barátságos tó, egyik oldala meredek sziklás de ösvényen körbejáható. Egyik végében luxuspanzió öregebb célcsoportnak, D-re néző napozóágyak a sziklák tövében. A másik oldala a mi kempingünk. Közöttük a strand, amely családi paradicsom lehet augusztusban, jelenleg elég hideg van de egy párocska azért belógott fürdeni. Atti továbbra is prüszköl. A mosogatónál csúnyán beszélek így természetesen rögtön megszólít minket egy idős magyar, 56-os emigráns néni, hogy de örül nekünk (gondolom) aki cuki módon keveri a magyart a némettel (de még így is szebben beszéli a nyelvet mint egy 2 lévg amerikában dolgozó sznob)

permalink written by  liviamaria on June 29, 2009 from Lienz, Austria

Heading South?

Online Spanish lessons with a live personal tutor FairTutor can hook you up with Online Spanish lessons with a live personal tutor. It's pretty sweet! Online Spanish lessons with a live personal tutor www.fairtutor.com